Dag 1: Commerciële gedragshouding, versterking van de persoonlijke invloed op vertrouwensrelaties en dus het gunning-proces, het nemen van pro-actieve verantwoordelijkheid aangaande klantrelatie, het elimineren van excuses-gedrag. (Toepassing dmv rollenspellen en bespreken hindernissen)
Dag 2. Verkoopvaardigheden, breed neerzetten van het product. het elimineren van de prijsdiscussies versus het verkopen van toegevoegde waarde. Het afronden van orders. Het krachtig onderhandelen op basis van toegevoegde waarde, het alsnog afronden van orders. Schriftelijke toets.
Dag 3. De praktijk naast de theorie. het aan de hand van opdrachten (casussen) evalueren van de trainingsinhoud. Praktische toepassingen en verdieping.
Weet deelnemer, dat het onderscheid niet in het product of dienst zit, echter in persoon zelf.
De deelnemer kan en weet dit daarna in te zetten op een klantgerichte, gedoseerde en gestructureerde wijze.
Kan de deelnemer feilloos de klantproblematiek boven water halen en weet welke personen het eventuele. beslissingsteam omvat.
Praat de deelnemer niet meer over Overtuigen, echter over Oplossen en is ook de Mindset daarop gericht.
Weet de deelnemer dat de Overtuigingsfase en Bezwaarfase makkelijker zullen gaan dan voorheen en met weinig tot geen tegendruk.
Kan de deelnemer makkelijker en gerichter nieuwe klanten voor zich winnen en bestaande beter binden.
Kan de deelnemer betere marges op de producten of diensten genereren door meer loyaliteit.
Weet hij tenslotte, dat hij uiteindelijk ZELF dit kennen zal dienen om te zetten in significant kunnen, daarbij ondersteund door manager en trainingscoach.