Dag 1: Commerciële gedragshouding, versterking van de persoonlijke invloed op vertrouwensrelaties en dus het gunning-proces, het nemen van pro-actieve verantwoordelijkheid aangaande klantrelatie, het elimineren van excuses-gedrag. (Toepassing dmv rollenspellen en bespreken hindernissen)
Dag 2: Verkoopvaardigheden binnendienst, van reactief naar actief. Het voeren van inkomende en uitgaande telefoongesprekken als mede beperkingen en mogelijkheden voor de binnendienstmedewerker. Vraagstellingsfase en hoe te handelen. Het analyseren van problematiek en/of wensen. Wijze van presenteren, alsmede accentbepaling. Cross en upselling. Het elimineren van de “prijsdiscussies” versus het verkopen van toegevoegde waarde, het afronden van orders. Omgaan met emoties/klachten en bezwaren. Offertes actief versus reactief behandelen. Het vragen om de opdracht. Samenwerking met de buitendienst.
(Toepassing dmv rollenspellen en bespreken hindernissen)
Dag 3: De praktijk naast de theorie.Het aan de hand van opdrachten evalueren van de trainingsinhoud, praktische toepassingen en verdieping.
De deelnemer beseft en weet dat hij – naast de buitendienst-, bij de klant het verschil kan maken met zijn aanpak.
De deelnemer heeft binnen die nieuwe aanpak nu gerichte denk- en werkinstrumenten gekregen en kan deze nu inzetten al naar gelang de klantsituatie vraagt of vereist.
De deelnemer weet nu wat klantgericht denken & handelen inhoudt en kan hier gericht en gedoseerd vorm aan geven.
De deelnemer is beter in staat op een prettige en klantgerichte wijze klachten correct aan te spreken en tot een -voor beiden partijen- goed einde te brengen.
Deelnemer kan zelfs bij een klacht door de nieuwe aanpak de klantenbinding vergroten.
Heeft een Mindset die gericht is op klantgerichte verkoop.
Weet de deelnemer tenslotte, dat de deelnemer uiteindelijk ZELF dit kennen zal dienen om te zetten in significant kunnen, daarbij ondersteund door manager en trainingscoach.